Flyttanmälan
Har du sålt din fastighet eller köpt en ny? Se till att rätt person är mottagare och ansvarig för avfallsabonnemanget genom att beställa blankett för ägarbyte.
1. Beställ en blankett via telefon 036-171900, e-post info@juneavfall.se eller formulär här nedan.
2. Vi skickar en blankett för ägarbyte som både köparen och säljaren ska fylla i och skriva under innan ni skickar tillbaka den till oss.
3. Den nya ägaren registreras och tar över fastighetens avfallsabonnemang.
Vem är betalningsansvarig?
Så länge du står kvar som abonnent är du betalningsansvarig för fastighetens avfallsabonnemang, det vill säga betalning för sophämtning och eventuell slamtömning. Abonnemanget överförs till den nya ägaren när vi tagit emot ägarbytesblankett undertecknad av både säljare och köpare.
Alla ägarbyten i kommunerna Habo, Jönköping eller Mullsjö ska anmälas. I abonnemanget ingår fastighetens avfallskärl.
Formulär för blankettbeställning
Du kanske undrar varför vi behöver så mycket uppgifter i formuläret? Det underlaget är viktigt för oss när vi förbereder blanketten för ägarbytet, den som vi sedan skickar till dig för ifyllnad.