Hämtning av tidningar/returpapper
Här får du veta vad abonnemanget hämtning av tidningar/returpapper innebär, det vill säga när de boende kan lämna sina pappersprodukter i eller intill bostaden.
Idag samlar vi in tidningar/returpapper med hjälp av avfallsentreprenörer som följer våra villkor och maxtaxa. Dessa villkor gäller för dig som redan insamling av tidningar/returpapper, fram till den 24 maj 2027. Därefter tar vi över insamlingen med vår personal och våra bilar.
Du som ska börja med insamling ska kontakta oss. Fortsätt att läsa så får du veta vad som gäller för dig och ditt flerbostadshus.
Med tidningar/returpapper menar vi:
- tidningar
- tidskrifter
- direktreklam
- kataloger och liknande produkter
Du som vill beställa nu – eller vänta till 2027
Fyll i dina kontaktuppgifter i nedanstående formulär så kontaktar våra miljö- och avfallsrådgivare dig. Du får en kostnadsbild av insamlingen eftersom den ännu inte är antagen i avfallstaxan.
Du som redan har anlitat en godkänd avfallsentreprenör
Är du en av dem som redan har anlitat en godkänd avfallsentreprenör? Behåll avtalet fram till 2027. Därefter ska du ha avtal med oss eftersom det är vi som kommer hämta era tidningar/returpapper.
Här hittar du aktuella avgifter och så får du veta mer om förändringarna.
Vilka förändringar kommer påverka dig?
Här kan du läsa om alla förändringar och förbereda dig för den kommande förpackningsinsamlingen.