Juneavfalls logotyp

Servicegaranti, avfall och återvinning

Servicegarantin ska förtydliga innehållet i June Avfall & Miljös tjänster och service gentemot invånarna i Jönköpings, Habo och Mullsjö kommuner. Vi hämtar, tar emot och behandlar avfall året om.

Hämtning av grovavfall

Vårt löfte:

Vi hämtar ditt grovavfall vid din tomtgräns Inom en vecka efter beställning. Hämtningsavgift tillkommer.

Våra villkor:

Gör paket av allt som går att göra paket av. Paketet får inte väga mer än 25 kg och vara högst 1,2 meter långt. Möbler, cyklar, toalettstolar och liknande tar vi med som de är.

Vitvaror och tungt avfall

Vårr löfte:

När du vill bli av med ditt gamla kylskåp, din frys, spis, disk- och/eller tvättmaskin hämtar vi inom tre veckor efter beställning. Ingen avgift tillkommer.

Våra villkor:

Varorna är utburna till plats, i regel tomtgräns, där hämtbilen kan stanna.

Slamtömning

Vårt löfte:

Om du plötsligt får fullt i brunnen/tanken på ditt enskilda avlopp, tömmer vi inom 24 timmar efter det att du kontaktat oss på telefon.

Våra villkor:

Framkomligheten till brunnen/tanken ska vara god. Brunnen/tanken ska vara markerad och vara fri från hinder. Både väg och bunnslock ska skottas fria från snö.

Om vi inte fullgjort vårt uppdrag

  • hämtar vi grovavfallet utan kostnad
  • hämtar vi vitvarorna och det tunga elavfallet utan dröjsmål
  • tömmer vi brunnen utan kostnad

Så reklamerar du

Kontakta oss snarast (om vi inte utfört utlovad tjänst) för att ge oss möjlighet att utföra vårt uppdrag. Om vi inte meddelat oss och tjänsten fortfarande inte utförts (innan nästa ordinarie tömning) kan du vara berättigad till kompensation för utebliven tjänst.

Vi behöver då ett skriftlig meddelande från dig, en reklamation, där du gör anspråk på kompensation för utebliven tjänst. Skicka reklamationen inom en månad efter tidpunkten då tjänsten skulle ha utförts.

Telefon 036-171900
E-post info@juneavfall.se