Ansökan om rabatt för insamling av förpackningsavfall
Här ansöker du som är fastighetsägare till ett flerbostadshus, ansvarig för en bostadsrättsförening eller samfällighetsförening om rabatt för din fastighetsnära insamling av förpackningsavfall.
Lämna uppgifter om den fastighetsnära insamling av förpackningsavfall som du har idag. Inlämnade uppgifter ligger till grund för kommande rabatt. Det innebär att du behöver göra en ny ansökan om rabatt om du utökar din fastighetsnära insamling med fler förpackningsslag eller om fler hushåll tillkommer.
Det här behöver du ta reda på för att kunna ansöka om rabatt:
- June Avfall & Miljös anläggningsnummer och anläggningsadress till miljörummet/avfallsutrymmet (hämtstället). Du hittar anläggningsnummer och anläggningsadress på din faktura.
- Fastighetsbeteckning/-ar på de fastigheter som hör till miljörummet/avfallsutrymmet
- Hur många hushåll/lägenheter som totalt hör till miljörummet/avfallsutrymmet
- Vilka förpackningsslag som sorteras ut vid miljörummet/avfallsutrymmet
- Vilken privat avfallsentreprenör som anlitats för insamlingen av respektive förpackningsslag
- Namn på eventuell samlokaliserad verksamhet som också lämna förpackningsavfall i miljörummet/avfallsutrymmet
Har du flera miljörum/avfallsutrymmen?
Du måste fylla i uppgifterna för varje miljörum/avfallsutrymme. Titta på din faktura så ser du ditt/dina anläggningsnummer och anläggningsadresser.
Behöver du ändra uppgifterna eller lägga till något?
Skicka in en fullständig ansökan på nytt. Det gäller till exempel om du utökar sorteringen med fler förpackningsslag eller antal fastigheter. Likaså om du skrivit fel i en tidigare ansökan. Vi utgår från din senaste ansökan.
Formulär: Ansökan om rabatt för insamling av förpackningsavfall Länk till annan webbplats.